søndag den 2. februar 2014

Burger med tzatziki

Uhhh YES... Burger - junkfood, 'fyfy-mad', alt det man burde undvære. Men nææh nej. Der findes alternativer i allerbedste LCHF-style.
Jeg fandt igen inspirationen fra Facebook Gruppen men måtte redigere lidt i opskriften fordi jeg ingen mandelmel havde. Det gav lidt udfordring, da bollen ikke blev så høj jeg kunne skære den over.
Men det gjorde intet for smagen, Den smagte himmelsk. 




Jeg formede en bøf, af hakket oksekød 12%. Chedderost, mayo og spinat røg ind i mellem.

Tzatziki som var mit tilbehør - meget simpel, græsk yoghurt 1 l. 1 hel agurk, 1-2 fed hvidløg og en saften fra en halv citron.
Her kommer opskriften på selve bollen.

4æg
1 dl sesamfrø
0.5 dl solsikkekerner
2 del sesammel
3 spiseskeer HUSK
1 dl mælkeprodukt (brugte creme frais)
2 tsk salt
1 tsk bagepulver
Lad stå i 10 min så det trækker og bliver mere fast. Så hælder jeg ca. 6-8 klatter op på bagepladen

Bage ved 200 grader ca. 8 min. Til de er flotte gyldne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar