lørdag den 15. februar 2014

Parmaskinke og ørred salat


Mmmmm jeg elsker salater, når de er en fryd for øjet.....




I denne weekend stod det på salat til frokost. Jeg elsker at handle i Føtex, da jeg altid bliver fristet til en masse lækre ting. Det er dog dyre for min ellers fattige pengepung :-D

Parmaskinke havde de på bud fra Princip og jeg elsker det bare. Specielt omkring honningmelon, men jeg forsøger at lade frugten ligge lidt endnu så i en salat med pesto,  blev min lyst. 



Salaten består af: 

Spidskål
gul peber
Squash
Avocado
Avocadoolie
Cherry tomater
Parmaskinke 

Pesto

Jeg har brugt på øje mål og må være op til jer hvor meget I kan spise :-) 

Faktisk var det  Jesper der fik parma-salaten. Jeg havde købet en kæmpe pakke røget laks (troede jeg) og da jeg fik pakken ud af køleskabet så jeg det var ørred i stedet:-D Arrrgh, jeg er ikke den store fiskespiser, men det var altså for 59,- (hvilket jeg fandt meget billigt for så meget LAKS :-D ) men det kunne prøves. Jesper spiser slet ikke fisk.
Men samme salatbund som den ovenover, minus avocado, og så tilsat ørred, pesto OG parmesanost.


Det var så lækkert og så lidt fiske-menneske jeg er, tror jeg slet ikke i en blind-test jeg kunne svare på om det var laks eller ørred - haahha :-)

Nogen tænker om der nok fedt i sådan en salat og jeg holdes ikke mæt mere end 3 timer på det. Man kunne hælde ½-1 dl olie henover og så er jeg sikker på det nok skulle mætte noget længere. Men vi spiste kl. 14 så var også begrænset hvor længe det måtte mætte - vi spiser jo aftensmad kl 17 :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar