tirsdag den 4. februar 2014

Burgerboller

Så har jeg eksperimenteret med en nye burgerboller. Nu hvor Jesper har sagt GO, for LCHF igen må jeg hellere forkæle ham, men det jeg VED han kan lide :-)
Opskriften kommer her:

4 æg
½dl chiafrø
½ dl hørfrø

½ dl mandelmel
1 dl sesamfrø

1 dl græsk yoghurt
2 spiskeske HUSK (har brugt den grønne) 

2 teske bagepulver

 Bland det hele sammen i en store pærevælling og lad det stå i 5 min, så HUSK og frøene kan nå at suge lidt af væsken og gøre det mere fast. 



Gør dine hænder våde og forsøg at form dejen, som er meget klattet, men fast på en grøde-agtig måde. Jeg nåede ikke at lade det hvile i 10 min men kun 3 min så derfor tror jeg mine er blevet lidt for flade. Drys lidt sesam på toppen.





Stil ovnen på 200 grader varmluft og giv dem ca 10 min. Ovne er forskellige, så hold øje med dem. De skal være flotte gyldne :-)


Det er ikke kun Jesper der får glæde af dem i morgen, har fri - skal ind og træne 7.30 og er sikker på, min frokost også skal bestå af en burger! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar