fredag den 14. februar 2014

Fyldte peberfrugter og grønsager i flødesovs

Man kan jo vælge lige det man har lyst til af grønsager - jeg valgte, champignon, broccoli, porre, blomkål, forårs løg, bacon og ost som topping. 

Mange andre ting kunne også være lækkert at komme i, det er din fantasi der sætter grænsen :-) 








Et par rødpeber skar jeg over på langs og rensede indenvendig for kerner. 
Oksekødet har svitses i en gryde med en rest af en wok pose fra frost. Der indgik gulerødder og valgte jeg at 'overse' denne aften, for ikke at gøre det mere besværligt for mig selv. Havde ungerne alene, da Jesper var til fodbold.
Fyldte peberne med kødet, ca. 100g i hver. 


Grønsagerne fik ved 200 grader varmluft ca. 30 min i ovnen med ½ L fløde over sig og revet ost på toppen.
Mine fyldte pebere fik lidt chedder over i for at tilføre mere fedt i måltidet og de fik ca. 10 min i ovnen, da kødet jo var gennemsteget og jeg bedst kan lide peberne sprøde.

Tilsæt endelig en masse krydderier til grønsagerne, mine var lidt smags neutrale :-)

Jesper sagde at det var det bedste måltid indtil videre på LCHF. Så bestemt noget der kan anbefales.
Det tog ca 40 min at forberede. Det at skæregrønsagerne, var det der tog tiden. Tænker bønnefritter kunne være lige så lækkert dertil. :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar