søndag den 2. februar 2014

Karbonader

Åhhhh ja - jeg elsker karbonader.
Min mor er mester i at lave dem og er altid det, som ønsket lyder på, når jeg er på miniferie ved hende og hun spørger hvad jeg kunne tænke mig.
LCHF og panering med rasp, følges ikke ad. Heldigvis blev jeg inspireret fra Facebook gruppen for lchf'er med flæskesværspanering.

 


Hakkekødet formes som en alm hakkebøf.
Vendes i pisket æg og over i flæskesvær'melet'.
Du tager ca. en halv pose flæskesvær (alt efter hvor mange du skal panere, her lavede jeg 3 ud af 500 g kød) og kommer det i din foodprocessor eller hvor der bruges. Så flæskesværene bliver til 'mel'. Eller i hvert fald ala mel.
Så vender du kødet, som var det rasp du arbejdede med.
Masser af kokosolie på panden og så er det med at stege dem.
Det er virkelig lækkert.
Herhjemme hakker jeg mere flæskesvær af gangen og putter det i en lufttæt boks. Så det er nemt på de travle dage.

Tilbehør her; spidskål, hvidsløgsspire, tomater og mayo. Nemt og hurtigt - selv på de eftermiddage hvor jeg har ungerne selv. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar