lørdag den 15. februar 2014

Koteletter i fad

Ja man skal huske på at LCHF ikke kun behøver være nyt mad man skal forholde sig til, nye retter man skal lære at lave osv. Nej mange almindelig danske retter er faktisk næsten LCHF style.
Der er måske få ting der skal ændres, som f.eks. ved koteletter i fad, bytter jeg risene ud med blomkålris.
JEG synes næsten ikke der kan smages forskel på det - det er virkelig en lækker og nem ret.

Desværre fik jeg intet billede taget - mest af alt fordi rettet ikke ser som sådan smuk ud, på den lækre måde. Ved godt det ikke inspirerer ret meget så - men jeg smider opskriften op alligevel (selvom de fleste har en opskrift på koteletter i fad hihi)


3 koteletter brunes på panden ved høj varme i ca 1 min på hver side og kommes op i et fad.
1 stort løg, 2 fed hvidløg, 1 forårsløg hakkes fint og svites i en gryde med kokosolie. Når det har stegt i nogle minutter tilsat 1 dåse hakkede tomater - jeg valgte en med hvidløgssmag - ½ L fløde og så skar jeg en pakke cocktail pølser i små stykker og kom i.
Champignon hører sig også til i sådan en ret, ca. 200 g.
Salat og peber er standard ingrediens :-) Smag til.

Hæld sovsen over koteletterne og ind i ovnen ved 200 grader varmluft, i en 15 min ca.  Man kan putte ost ovenpå, hvis man skulle have lyst eller tilføje flere grønsager i sovsen.

Håber I kan tænke jer til en rigtig lækkert billede :-)

Indhold på tomatsovsen, til ca 4 personer:
Kcal 256
fedt 22 g
Protein 36 g
Kulhydrat 14 g
Heraf sukker 2 g

Indhold på Blomkålrisene, ca. 200g ris pr person
Kcal 46
Fedt 1g
Protein 4 g
Kulhydrat 5 g
Heraf sukker 0

i forhold til koteletterne, må I lige tjekke de forskellige koteletter som er i disken, hvor store de er og hvor meget fedtkant der på dem.
Koteletter i fad er en lidt dyre ret på kulhydrat-siden, men man skal huske de 5 g for risene, er en grønsag og i mine øjne derfor lovligt at spise. Grønsager er vigtige, også som LCHF'er :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar