mandag den 3. februar 2014

Wok med blomkålsris


Mmmm en lækker ret som selv den lille kastede ned, i maven, med største velbehag. Den store af mine drenge skulle dog hjælpes lidt på vej, men sådan er det altid med ham og aftensmad :-)
Den består af wok-strimler af skinkekød, havde en frost pose med wok-grønsager og der indgik godt nok gulerødder, men dem gik undlod jeg. Så tilføjede jeg sukkerærter og broccoli, da det kun var en 400grams pose og der var 500 gram kød :-)
Kødet blev stegt i kokosolie og vendt i hvidløg og thai pasta- den gule. Tilføjede en dåse kokosmælk, salt, peber og så blomkålsris som tilbehør.

Blomkålsris: 1 hel blomkål rives på det mindste på rivejernet/råkostmaskinen, derefter hældte jeg kogt vand henover, tilsatte salt og lod det stå 2-3 min.
Siede det og pressede det meste væske ud af dem, med en spiseske.

Ready til go - virkelig nemt. Tror retten tog mig 20 min. at lave.
Mens kødet tog farve, rev jeg blomkålen, smed grønsagerne på wok-panden og kogte risene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar