søndag den 16. februar 2014

Kokosgrød

Ja det er ikke fordi jeg synes at der er så mange varianter af morgenmad på LCHF. Det omhandler ret ofte noget med æg og det kan man i længden måske bliver træt af eller måske bare have lyst til noget andet at vælge imellem til tider. :-)
Grund grøden består af:
2 æg
1 dl fløde
165 ml kokosmælk
1 tsk vaniljepulvet
1½ spsk kokosfibre
1 dl kokosmel/flager







 Her har jeg valgt ISIS blåbær marmelade. Bare for lidt variation og lidt frisk blåbær.





        



En masse hakket mandler, hasselnødder og valnødder er toppingen her. Sikker på lidt chokolade også kunne gøre underværker.











Peanutbutter er også en mulighed. Giver lidt saltsmag op mod den søde kokossmag og er helt sikkert en fordel. Jeg tror godt man skal passe på ikke at tilføje for meget, for så bliver det for klæbrig. 





Kokosgrøden er generelt ikke mig, men har heller aldrig været et havregrød eller grød generelt - menneske. Men jeg skal helt sikkert prøve denne grød igen og vil også kaste mig ud i noget Chiagrød inden alt for længe :-) Det er jo et nemt alternativ og specielt på træningsdagene :-)

Giv endelig mig jeres mening om grøden :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar