lørdag den 15. februar 2014

Wokret der blev til en gryderet :-)


Ja min plan var faktisk at lave wokmad til frokost. Jeg fik dog hældt for meget kokosmælk ved og pludselig blev hele retten til en slags gryde ret og jeg lod mig bare rive med af min fantasi. 
Ingredienser:
Fløde en god sjat og lidt til.
kokosolie til at stege kødet i
2 fed hvidløg
1 rødløg
3 tsk orange thai paste
Halv broccoli
Bredbladet persille
Squash
kokosmælk
Svindekød
Rest af frostpose med wokgrønsager
Alt er lavet lidt på slum men skal forsøge at huske ca. for meget af hver :-) 

Først smed løg, hvidløg og kødet på panden. Så alle de rå grønsager på panden og lod dem blive halv møre indtil jeg til satte kokosmælken, fløden, og de frosne grønsager.
Thaipastaen til sidst og kogte det hurtigt op og ellers lod det simre
en 10 min ca. 

 Jesper savner lidt pasta, så jeg havde nogle glasnudler (som de hedder, selvom de er på pose :-) )så dem ville han gerne prøve af.
Vi havde lidt rester fra morgenboller og dem ristede vi og brugte hertil. Mums.. 



 Åhhh jeg har forsøgt tusind gange at vende det billede, men uanset hvordan det vender i mappen, ryger det på hovedet herind!!! :-O Nøj det irriterer mig.... Specielt at det ikke kan rettes her i programmet! 
Nå :-D videre - men det smagte simpelthen fantastisk og mit billede på facebook gav inspiration til Louises aftensmad og fik derfor dedikeret en fin facebook.video at hendes skønne pige smagte maden til og godkendte det :-) Hehe sååå hyggeligt og dejligt at inspirer til god og SUNDT mad.. 



Velbekomme....  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar