fredag den 7. februar 2014

Mexicansk tærte LCHF

Mmmm den er simpelthen SÅ LÆKKER og så nem at lave.
Spiste ofte tærter da jeg spiste kulhydrater.  Elskede det. Så jeg nyder virkelig at kunne spise tærte igen. Har bestemt været savnet.
Tilbehør var en lækket tomatsalat med puckosten fra arla. Så cremet , fed OG LÆKKER :-p 

Tærtebund:
4 dl hjemmemalet mandelmel
1 spsk HUSK
1 æg
50 g Lurpak


Fyld til tærten:
1 Rød peberfrugt
2 fed hvidløg - finhakket
1 løg finhakket
400g oksekød med høj fedt indhold
1 spsk tomatpure
2 tsk paprika
½ chili fin hakket
4 spsk tacosauce

Æggemasse der hældes henover fyldet til sidst:
3 æg
2 dk creme fraise 38%
Chedderost - som man kan lide, her ryger der en masse ned i ca 3-4 dl.
salt og peber

Mandlerne males og bland det hele sammen. Smør springformen( ca 20-22cm i diameter) og pres bunden ud i hele formen OG op af kanten - ca 2 cm op. Lad den hvile i køleskabet mens du lavet fyldet.
Fyldet skære du bare du stykker mixer og blander det hele sammen i en gryde og lad det simre i 10 min. Inden maden Simre har du tændt ovnen på 180 grader - varmluft - og når fyldet så simre, smider du bunden ind i ovnen i ca 10 min.
Så tager du bunden ud fylder fyldet i og hælder æggemassen over og ind i ovnen. Æggemassen er abre at mixe det hele sammen og piske godt.
Ovnen skal stå på 200 grader og så skal den have 20-25 min - alt efter ens ovn :-)

Gode tilbehør kan være guacamole og cremefraise. Man kan lave oste chip til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar