torsdag den 6. februar 2014

Spise ud - er det svært på LCHF ?

Ofte når man er på 'kur' opstår der et problem når man skal ud at spise ved nogen. F.eks fødselsdage osv. Ja det kan sagtens være svært, men hvis man har det godt med sit valg om at man ikke vil indtage kulhydrater og sukker så er det at takke nej og evt medbringe sit eget. Eller spise lidt af hjemmefra. Er det en stor middag, f.eks hvor maden på forhånd er bestemt, synes jeg man skal gøre op med sig selv, om man vil tage en dag i kulhydrat-dag ellers må man tage kontakt til den man er inviteret af, for at høre hvad der står på menuen.
Jeg skal selv til 18 års fødselsdag d 22/02 og er lidt i vildrede endnu, hvilken vej jeg skal tage, men hælder mest til at ringe og hører hvad menuen står på, spise lidt af hjemmefra og så må jeg hjem og kaste en masse fedt ned, når vi kommer hjem igen :-) Alkoholen holder jeg mig helt da - har jo et halv marathon lige om hjørnet til den tid :-)

Jeg skal ned og mødes med min gamle mødregruppe i morgen. Tænkte først jeg bare ville medbringe mit eget "brød" i form af knækbrød og så spise af Lines pålæg osv og gå på kompromis med det.

Men er man lidt hurtigt på aftrækker, så skynder man at melde sig til at være den som medbringer noget :-)
Så skyndte mig at skrive jeg gerne ville bage LCHF boller og tage med og lave nogle lækre brunch pandekager. Ofte er folk interesseret i ens 'kur' og det mad man spiser og fordi de skal spise det en gang, har stort set aldrig noget at sige for 'dem' en det gør for 'os' at spise kulhydrater. 


Så planen i morgen er jeg vil bage chokoladeboller, som jeg har fundet på en anden blog, og snuppe med. Min mor lige har prøvet dem af i går aftes og hun siger de er fantastiske. Så det glæder jeg mig virkelig til. Har søgt lidt rundt på nettet efter nogle lækre brunchpandekager og tror det bliver disse her  :-)

Så jeg glæder mig til at opdaterer om det blev vellykket - jeg glæder mig i hvert fald ikke kun til maden men også tøse-hyggen <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar