mandag den 24. februar 2014

Fisketallerken


Jeg er ikke den der får fisk som anbefalingerne lyder. Jeg forsøger at få en dåse tun i ugen og jeg forsøger VIRKELIG på at få lidt mere fisk tilført. Jeg har før kastet mig ud i at købe lakse/torsk fars fordi jeg ville lave frikadeller, men jeg har ladet det blive for gammel.
Så har endnu en gang forsøgt at handle det ind, med henblik på at få nogle fiskefrikadeller lavet.
Min svigermor spurgte også om jeg ville have en røget laks og sprang hurtig på. Det var da en oplagt mulighed til at få mere fisk.














Jeg har sådan en grim oplevelse fra da jeg var teenager. Jeg havde den gang mandler - i halsen. Store mandler med huller i. Jep det lyder klamt og var det også. Jeg var vild med fiskefileter og da jeg var i Tyrkiet med en veninde havde jeg bestilt fiskefilet. Er desværre så uheldig at et fiskeben sætter sig i hullet på min mandel og den anden ende af benet sidder op og genere min brækreflek lige bag drøblen. Det er nok lidt svært at se for sig. Men konklusionen er at jeg har det svært så snart der er ben i fisk. Så får jeg associationer til den ubehagelig oplevelse.
Laksen havde ben, men heldigvis var de nemme at se og nemme at fjerne.
Så jeg har faktisk nydt denne laks.  


Men det skal jo også spises. Så jeg besluttede til min frokost forleden dag at lave en fiske tallerken. Jeg havde fri så der var god tid til at fikse lidt rundt med det og gøre det sanselig lækkert for øjnene :-)
Mine fiskefrikadeller fars var mixet. Eller den var ret klistret og kunne ikke se det indhold mel eller noget. Det holdt fint formen og gik ikke fra hinanden, så det var helt perfekt og super nemt.
Jeg smurte agurken med philadelphia og lagde røget laks ind og rullede det. Det ser så lækkert ud og var en super kombination.


Min tilbehør er en salat med avocado olie henover. Jeg var ret vild med denne tallerken. Det er bestemt ikke sidste gang jeg kaster mig ud i dette.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar