mandag den 24. februar 2014

Flæskesteg og flødekartofler




Måske en mærkelig sammensætning, men det er to ting jeg godt kan lide og hvorfor så ikke spise det sammen? :-)
Det er et måltid som reelt set er nemt nok da det skal i ovnen og passe sig selv i et godt stykke tid.

Flødekartoflerne er lavet af knoldselleri, JEP det er blevet vores erstatning for kartoflen. Det fungere altså  ret godt og smager 90% som alm flødekartofler. Er i tvivl om jeg ville kunne kende forskel i en blindtest.

ca. 800 g knold selleri, skrælles og skæres i skiver, som var det kartofler, Vi havde kun rødløg så en af dem blev skåret i ringe og lagt ved. 2 fed hvidløg, ½ L fløde, sjat sødmælk og 3 store klatter smør henover.

Kom i ovnen ved 200 grader i ca 30-40 min. de sidste 10 min kom jeg ost ovenpå.


En god flæskesteg i ovnen. Jeg bruger stegetermometer og temperaturen skal op på en 67 grader ca. og så hvile i 10 min i sølvpapir efterfølgende. Tilbehør af det grønne var broccoli og blomkål.
Drengene var hel vilde med det og det var jeg virkelig også :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar