torsdag den 6. februar 2014

Lækkert mad på 40 min.

Om  torsdagen spiller Jesper fodbold og er detfor vigtigt at maden er færdig kl 17. Første udfordring var at jeg ikke vidste hvad vi skulle spise til aften. På min handletur i Rema1000 kom jeg i tanke om en blog som havde vist aubergine-minipizza'er... Det måtte prøves og pludselig fik jeg en lyst til en hakkebøf :-)

Så dagens aftensmad blev hakkebøf med chedder, aubergine minipizza (bare for at prøve dem af), broccoli/blomkål mos og champignon.
Jeg er til tilhænger af, IKKE at smide mad ud og så må man lave et eller andet med de rester man nu har. Så i dag var min rester broccoli, blomkål og champignon. Hvilket jo passede perfekt til hakkebøffen.

  



Jeg gjorde minipizza'erne klar først. Ca en pakke skine i strimler, mikset med 4 teskeer tacosauce (medium), ca 8 cocktail tomater skåret heeeelt fint og 3 spiseskeer philadelphia. Rør det godt sammen. Put det ovenpå de 9-10 skiver auberginer og så chedderost på toppen.
Bag dem i ovnen ved 200 g varmluft i 12 min.
Satte dem ind da jeg tændte for ovnen. 
Broccoli og blomkål koges med lidt salt
til de er gennemkogte - ca. 10-15 min,
alt efter hvor store buketter de er.


Oksekød med den højeste fedt % var ved Rema  15-18%.. Mmmm... Jeg elsker hakkebøffer - altid været min livret, faktisk helt siden jeg var barn og kan huske tilbage :-) Masser af smør på panden og resten af champignon.
Mosen er toppet med lidt bredblader persille der er hakket.
Det tog ca. 40 min. Lige noget der passer ind i min hverdag :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar