mandag den 17. februar 2014

"Nuggets MED pommes"


Mikkel har fået mellemørebetændelse og jeg har fået en frygtelig ondt i halsen med en tør AV-hoste. Jeg skulle have været startet på min modul 13 opgave, men det blev til en hjemmedag med Mikkel i stedet.
Vejret har jo været vidunderlig-forårs-agtig i dag og ærgede mig meget over at jeg ikke kunne komme ud at løbe. Søndag er eller min dag hvor jeg skal løbe en lang distance, men det hele er blevet rykket lidt.

Besluttede mig så at Jesper skulle sætte mig af i Hammershøj, nabobyen og så skulle jeg løbe hjem. Mikkel og jeg skulle alligevel ind og hente ham. Jesper kiggede lidt da jeg sagde det :-) Hehe, var også lidt i tvivl om det var for stor en mundfuld med min hals, fordi de 2,3 km i går var ret hårde at løbe.
Men efter jeg har set 'Ekstrem fed' programmerne, har jeg taget til mig at man kan hvad man vil. Så når jeg begynder at tvivle og hjernen siger "jeg kan ikke, jeg gider ikke, gå gå gå" så råber jeg HØJT, "JEG KAN GODT, JEG KAN GODT, JEG KAN GOOOODT" sådan for alvor virkelig højt. Hahaha, det er sku pinligt de første par gange, men det hjælper mig virkelig. Det er jo med at finde sine metoder :-D

Nå men der var 6 km fra Hammershøj og hjem, men træningsplanen sagde 8 km så jeg måtte lige fortsætte videre ud af hovedvejen, for at nå de 8. Kun 165 meter fra målet men jeg sætte farten helt op, så stærk jeg kunne løbe de sidste 500 meter og så fik jeg (selvfølgelig) hosteanfald da jeg manglede de 165 meter :-/ øv øv, men ak ja, jeg kunne snildt have klaret det og endda 2 km mere. Men det må bliver på søndag eller næste søndag. Er bare stolt over 8 km i mine ben, i dag :-) Så er der ikke SÅ langt til de 21 km mere. Skal nok nå det til den 3 maj, hvor jeg skal løbe det halvmarathon. :-)

Nå vi kom fra overskriften... Nuggets og pommes. Min nuggets opskrift har rigtig mange besøg så nu vil jeg udvidde lidt. Har hørt flere gange om selleri-pommes og har været lidt skeptisk. Men NU skulle det prøves.


 En selleriknold skrælles og skæres i pommes størrelser, Jeg varmede 2 spsk kokosolie og 1 spsk smør i en skål  og varmede det lige i mikroovnen så det kunne hældes over. 
Hvorfor ikke bare bruge olivenolien?
Olivenolien ødelægges af den høje varme og bliver faktisk en usund olie i stedet. Så brug kokosolie, evt den uden smag.
Jeg rev noget parmesanost og dryssede salt og peber henover.
200 grader varmluft i ca 40 min.
Husk og vend en gang i mellem.
 

 Kyllingen vendte jeg i pisket æg og så i hakket flæskesvær. På panden med kokosolie/smør og lad dem gennemstege. Brug rigtig godt med fedtstof, da panerering suger det :-)



Volia en lækker omgang aftensmad.
Jesper ville gerne have lidt sovs til, så jeg biskede en flødesovs sammen med champignon.

1/4 L fløde
1½ spsk philipelphia
en håndfuld champignon
Laves på panden hvor kyllingen har stegt . Husk og kog sovsen op så åbliver fløden lidt tykkere i konsistens.
Hældes over pommes
-muuums jeg kunne seriøst ikke smage det var selleriknold.
Det er et MUST-TRY det her
- lad mig vide, hvad I synes :-)

Indhold på nuggets'ene for 400g kød og 75g flæskesvær
Kcal 873
Fedt 42 g
Protein 121 g
Kulhydrat 0
Sukker heraf 0

Indhold på selleri-fritterne for 850 g (uden skræl) 15g smør og 15g kokosolie
Kcal 565
fedt 30 g
Protein 9 g
Kulhydrat 68 g
Sukker heraf 0

Ingen kommentarer:

Send en kommentar