tirsdag den 4. februar 2014

Hard core LCHF'er

Jeg har længe gået med tanke om, hvorfor jeg altid er sulten kl. 15 om eftermiddagen. Det er mig en gåde, da jeg synes at min frokost er meget fedt-fyldt, men måske min krop bare er indbygget sådan?
Nå men min fedtforskrækkelse er helt klaret væk, men alligevel synes jeg man er hard core når man drikker fedt, det kaldes et olie-shot.

Det lyder ret klamt. Det lyder ret grænseoverskridenede men alligevel ret interessant, hvis det kunne hjælpe på mine sultne eftermiddage.
De olie-shots tages når man f.eks er lækkersulten, sulten eller hvis man(som mig) ikke får nok fisk - omega3.

Et opslag inde på Faacbook i dag, fik mig lokket med på bølgen. Så afsted i Gaias Bazar her i Randers (hvilket er en FANTASTISK butik) for at finde nogle olier jeg kan forkæle min krop med :-P haha...


Jeg købte en ret dyr Omega 3 olie til 245,- :-O Men kunne se at de var så dyre, så valgte den lille. Den store kostede over 400. UHa... Og så valgte jeg en hørfrøolie - koldpresset og økologisk. Den unge kvinde i butikken fortalte mig at med pris følger kvalitet af smagen også. Den dyreste dernede kostede 360,- mener jeg. Jeg valgte en til 70,- for tænk hvis jeg ikke kan få det ned så er det jo VIRKELIG spild af penge!! 
Hjem kom jeg, og de to olier kaldte virkelig på mig. Haha, var sku lidt skeptisk og bange og stod ved vasken i frygt for at bræk-refleksen ville gå i gang :-D
Først Hørfrøolien og det var ikke lækkert. En smørelse dækkede hele min mund og bagerste svæl. Ret klamt og alligevel skyndte jeg mig, at kaste Omega 3'en ned. Valgte kun én teske af omega'en efter jeg tog en spiseske af hørfrø'en - det var tydeligvis for meget. :-D

Men der gik ca. 15 min så forsvandt min sult. Så det hjalp helt sikkert på min 'problem' ..
Men synes nu stadig det er ret hard core at kaste rent olie ned i løgneren :-P
Det er bestemt noget jeg skal vende mig til og overvejer om det skal mixes op i en smoothie af græsk yoghurt, fløde, vaniljepulver og lime saft/skal. Men det skal helt sikkert have flere chance i den rå form - måske kommer jeg til at 'elske' det en dag :-P  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar